אחריות על תיקון מקררים

אחריות על תיקון מקררים

בדומה לכל מכשיר חשמלי אחר, גם מקרר עלול להתקלקל. מעבר לעוגמת הנפש, ישנו גם הנזק הכלכלי הנגרם עקב הצורך לקרוא לטכנאי ולהחליף את מוצרי המזון שהתקלקלו בלא קירור. עם זאת, כדאי לזכור מספר עובדות הקשורות בטכנאי תיקון מקררים. ראשית, ישנו מחירון הכולל בתוכו פירוט מלא של כל האפשרויות הכרוכות בתיקון מקרר, החל מעלותו של ביקור טכנאי בבית, כלומר הסכום שיצטרך הלקוח לשלם גם אם הגיע הטכנאי ולא מצא שום תקלה במקרר, ועד לסכומים אותם יידרש הלקוח לשלם עבור כל סוג של עבודה, התוספות הנגבות על הגעה בימי שבת וחג, שעות הלילה ועוד.

תיקון מקררים עבור מקררים חדשים

למרות שמוצרים חדשים לא אמורים להתקלקל בתקופת פעולתם הראשונה, גם מקררים חדשים עלולים לשבוק חיים או לסבול מתקלות שונות ומשונות. לפני הזמנת טכנאי תיקון מקררים, כדאי לשלוף את מסמכי המקרר ולבדוק מה פרק הזמן שחלה עליו אחריות היצרן, היבואן או אחריות המקום בו הוא נמכר. האחריות עלולה להשתנות עבור מקררים תוצרת הארץ ומקררים תוצרת חו"ל, בין מקררים של חברות שונות ולפעמים גם על דגמים שונים. בחלק מהמקרים מודגש כי תיקון המקרר הנמצא עדיין בתקופת האחריות יבוצע רק על ידי טכנאים המוסמכים מטעם חברה מסוימת, וכי תיקונו על ידי גורם אחר יביא לסיום האחריות עליו.

אחריות על ביצוע התיקון

כאשר מזמינים טכנאי הביתה, כדאי לבצע השוואת מחירים בין מספר טכנאים ובאותה הזדמנות להשוות פרמטרים נוספים, כגון מה תקופת האחריות אותה מקבל הלקוח לאחר התיקון. מחירי הגעת טכנאי עשויים להשתנות בין היתר גם לפי איזורים שונים בארץ, אך עומדים בממוצע על 100-200 ₪ לביקור, כאשר בחלק המקרים התשלום כולל גם תיקון תקלות פשוטות. כמו כן, על מנת לקבל הצעת מחיר מהטכנאי עוד לפני הגעתו יש לפרט באיזה סוג מקרר מדובר: מהי החברה המייצרת, רצוי לדעת מה סוג הדגם ואם לא, האם מדובר במקרר 2 או 4 דלתות, עם מקפיא תחתון או עליון, מה מהות התקלה ועוד.

כתיבת תגובה