תיקון מקרר סייד ביי סייד

תחום המקררים לשימוש הביתי הולך ומתפתח כל העת, והדבר חל הן בהקשר לשכלול הטכני של המקררים הנמכרים בשווקים והן בנוגע לעיצוב המקררים השונים וחזותם. חשיבה רבה מוקדשת בעת פיתוח דור המקררים החדש והחדיש למראה המקררים – אפילו בצד הוויזואלי בלבד, כמו בצבעוניות השונה שחרגה מזמן מעולם המקררים הלבנים המשעממים אל עולם צבעוני עז ונועז ואף לדלתות שקופות וכו'. גם הנדסת האנוש זכתה למענה והתייחסות שונה לגמרי, וכך באו אל העולם מקררי ה-סייד ביי סייד שתאי הקירור וההקפאה שלהם ניצבים במאונך ושלהם דלתות הפרושות לכל אורך המקרר. יש גם מקררים שבהם תאי ההקפאה והקירור החליפו מקום, מתוך חשיבה על שוני בצרכים המגוונים של ציבור הלקוחות ובדרישותיהם השונות.

מערכת הקירור של המקררים מושתת למעשה על צינורות המקוררים באמצעות גז, וזהו החלק האלמנטרי והמרכזי בכל מקרר. במקררים החדשים בני הדור העכשווי מופעל בנוסף גם כרטיס פיקוד אלקטרוני שתפקידו שליטה בעוצמת הקירור באופן מדויק יותר. הכרטיס נועד לחסכון בחשמל (בהשוואה לצריכת החשמל של המקררים המכאניים הישנים). מקררים אלו הם למעשה מקררים דיגיטאלי והם מודרניים ומשוכללים ביותר, אבל במקביל הם גם רגישים בהרבה לתקלות. כשנדרש תיקון מקרר סייד ביי סייד, או תיקון כל אחד מהמקררים החדישים, יש שהעלות גבוהה יותר לעומת תיקוני המקררים המכאניים הוותיקים, שעלות חלפים בעבורם אינה יקרה.

עם זאת, מרחב התקלות של מקררי הדור החדש כמו תיקון מקרר סייד ביי סייד הוא רחב ולא תמיד מדובר על תקלה רצינית שדורשת השקעה גבוהה, כגון החלפת כרטיס הפיקוד של המקרר. יש תקלות רבות שלכשתזמנו טכנאי מוסמך שיתקן אותן תגלו שעלותן לא גבוהה ולא מצריכה "שבירת קופת חיסכון".

חשוב במיוחד לזמן אל ביתכם טכנאי מוסמך בלבד – יש גם חברות ביטוח של מקררים שמספקות שירותי תיקון עם השתתפות עצמית. אל תתפתו למי שיבטיח מחירים זולים במיוחד, כי לבסוף תמצאו את עצמכם, חלילה, עם מקרר שתוקן באופן רשלני ושב לסורו במהירות. מקררים חדישים דורשים טכנאים מנוסים ומקצועיים, שיגיעו לביקור, יאבחנו את מקור התקלה, יספקו לכם הצעת מחיר מיידית ויסבירו לכם בדיוק במה מדובר. אם אינכם יכולים לסמוך על הטכנאי ועל דבריו, מומלץ שתזמנו טכנאי נוסף שיבחן את המקרר המקולקל (אל תספרו לו שכבר ביקר את המקרר "רופא" אחר) ושיספק אף הוא חוות דעת והצעת מחיר. כך תוכלו להיות בטוחים שהתקלה שאובחנה היא אכן התקלה הנכונה ולזכות לשירות הטוב ביותר בעלות הסבירה ביותר.