תיקון מקרר רגיל

מקרר הוא כנראה המכשיר החשמלי הגדול ביותר המוחזק בבית. הוא גם כנראה החשוב ביותר מבין מכשירי החשמל השונים, כי אם הוא מתקלקל אנחנו בבעיה, או יותר נכון חלק מהותי מהמזון שאנו אוכלים וצורכים, ושמאופסן בקירור, בבעיה. משמעות הדבר שגם אם עיתוי הקלקול גרועה במיוחד – באמצע חג או שבת או כשעלינו למהר לעבודה – אנחנו חייבים ליצור מיידית קשר עם טכנאי ולזמן אותו אלינו כדי לזהות את התקלה ולתקן אותה, אם הדבר אפשרי. אם חלילה לא נוכל לתקן את המקרר בשל קלקול פטאלי ניאלץ להזדרז לרכוש אחד אחר שיחליף אותו, שכן קשה עד בלתי אפשרי לחיות אפילו יום תמים ללא מקרר בסביבה, במיוחד בישראל החמה.

המקרר מורכב למעשה משני חלקים: המקפיא והחלק המקרר (יש מקררים שבהם מותקנים גם ברזים למים קרים או לקרח). בעבר נהגו לעצב את המקררים כך ששני אלו זכו כל אחד למיקום קבוע – האזור המקרר בחלק התחתון והמקפיא בעליון, כשהמקפיא קטן משמעותית מהחלק המקרר. עם השנים החשיבה התגמשה וצרכיהם של המשתמשים הוגדרו ואובחנו יותר, וכיום תוכלו להשיג מקררים בעלי מבנים שונים כמו מקרר סייד-ביי-סייד, שבו שני חלקי המקרר מוצבים מימין ומשמאל, או מקרר "הפוך" שבו המקפיא תחתון, וכמובן מקררים שיחס הגדלים בין המקפיא לחלק המקרר אצלם שונה, ועשוי להתאים למשתמשים שונים (משפחה קטנה זקוקה למקפיא קטן ואילו משפחה רחבה לפעמים תעדיף את המקפיא שלה רחב ממדים במיוחד).

טכנאי מקררים רבים אמונים על תיקון מקרר רגיל וכן על טיפול בקלקולים בסוגי המקררים האחרים והמגוונים, אבל במקביל יש גם לא מעט טכנאי מקררים שאינם מומחים באמת בתיקון, אלא רק מציגים עצמם ככאלה כדי לזכות בכספכם. הם יפתרו את הבעיה רק באופן זמני, או יודיעו לכם שהמקרר לא ניתן לתיקון כשלמעשה הקלקול לא רציני כלל, ואתם תסתבכו בהוצאה מיותרת שלא תסייע לכם באמת לקבל בחזרה מקרר תקין ויעיל. כשמקרר רגיל, או כל מקרר אחר, מתקלקל עליכם לדאוג ליצור קשר עם טכנאי מקררים מוסמך, רצוי כזה שמצהיר שהוא מומחה לסוג המקרר שברשותכם. חשוב לוודא שהטכנאי הוא בעל וותק, ולמען האמת עדיף לפנות למי שקיבלתם עליו המלצה או שמעתם עליו כמה מלים טובות. כל תיקון שהוא מצריך: הן הצעת מחיר מראש, הן הסבר מצד הטכנאי מה טעון תיקון, והן נכונות להעניק אחריות על התיקון שיבוצע. אם מאובחנת במקרר בעיה "גדולה" שמחיר תיקונה גבוה מומלץ שתשקלו לזמן טכנאי נוסף כדי לקבל חוות דעת שנייה או שייתכן שתעדיפו לוותר על התיקון ולרכוש במקומו מקרר חדש, אם כי לרוב כדאי בהחלט לתקן מקרר מקולקל ולזכות בעוד מספר שנים של נחת מהמצוי. בהצלחה!

תיקון מקרר רגיל

תיקון מקרר רגיל