הסמכה של טכנאי מקררים

הסמכה של טכנאי מקררים

כשהמקרר מתקלקל, או אפילו סתם מתחיל "לזייף" ולא עובד בצורה בה עבד קודם לכן, רובנו ניצבי מולו חסרי אונים בתקווה כי טכנאי המקררים יגיע בהקדם ויפתור לנו את הבעיה. טכנאי מקררים שאינו זמין או כזה המודיע כי ייקח לו זמן להגיע בגלל עומס של פניות או מכל סיבה אחרת, יכול לגרור שינויים בתכנון היום כולו היות ונדרש פתרון זמני למוצרי המזון שאינם נמצאים בקירור עד להגעתו. מאחר וחשוב שישה לטכנאי מקררים ידע וניסיון חשוב לדעת לפני שמזמינים טכנאי כי הוא מוכשר ומוסמך לתפקיד. אם כך, מהי הכשרתו של טכנאי מקררים ומה הן התקלות אותן הוא יכול לפתור בתחום תיקון מקררים?

הכשרה של טכנאי מזגנים

הקורסים השונים המיועדים לטכנאי מקררים, כוללים תכנים הקשורים לתיקון והתקנה של מקררים בבתים פרטיים כמו גם בבתי עסק, ובדרך כלל גם הכשרה הנוגעת למזגנים. במהלך הקורס מלמדים את המשתתפים נושאים שונים הקשורים גם לפעילות החשמלית של המקרר וגם לצורת העבודה המכאנית של החלקים השונים בו. כמו כן, חלק חשוב מהקורס הוא התנסות מעשית רחבה ככל הניתן של המשתתפים, על מנת לתרגל אותם בפתרון פרקטי של תקלות אותן יפגשו לאחר סיום הקורס. נושאים אחרים הנלמדים בקורס כוללים תיקון מקררים ומערכותיו השונות כגון הפיקוד הדיגיטלי, הכרות עם כל סוגי המקררים הביתיים הקיימים, בניית מתקן קירור לפי שיטות בסיסיות ומתקדמות וטכניקות שונות של התקנות. על מנת לסיים את הקורס בהצלחה יש לעמוד במבחן הנערך בסופו וגם להקפיד על הגעה רציפה להרצאות עצמן.

תיקון מקררים – תקלות בהן מטפל הטכנאי

טכנאי מוסמך לטפל במגוון רחב של תקלות בתחום המקררים, החל מהחלפת גומיות ואטמים שחוקים או קרועים, אבחון מקור בעיות שונות במקרר, טיפול בבריחת גז על ידי החלפת הצנרת, החלפת המדחס, מילוי גז, חיבור ברז גז, תיקון הפיקוד הדיגיטלי של המקרר, החלפת המאוורר או גוף החימום של המקרר, תיקון לחצן התאורה ועוד. כמו כן, טכנאי מוסמך ואמין יפרט ללקוח מהו תחום האחריות על סוגי התיקונים השונים אותם הוא מבצע במקרר, וכיצד יש לנהוג על מנת להאריך את תקופת התקינות של המקרר.