תחזוקה וניקיון של מקרר ביתי

תחזוקה וניקיון של מקרר ביתי

מקרר עובד מהווה את אחת העובדות היותר מובנות מאליהן במטבח הביתי, הרי מה יותר מובן מאליו מלפתוח את דלת המקרר ולשלוף מתוכו בקבוק משקה צונן, או לאחסן בו את הקניות שהגיע כרגע מהסופר בידיעה ברורה כי שם הן יישמרו בצורה הטובה ביותר? עם זאת, גם מקררים, בדומה לכל סוגי המכשירים החשמליים בהם אנו עושים שימוש יומי, עלולים להתקלקל. אמנם הקלקול עלול לנבוע גם מבלאי טבעי של החלקים השונים הנובע לא משימוש לקוי או חוסר תחזוקה אלא בעיקר מהזמן שעובר, אך ניקוי, תחזוקה וטיפול בהחלט עשויים להמעיט את כמויות ביקור טכנאי תיקון מקררים.

ניקיון ותחזוקת מקררים – לא רק בפסח

על מנת לתחזק מקרר בצורה ראויה, לא צריך להשקיע מאמצים יוצאי דופן אלא רק להקפיד על מספר כללים פשוטים בעיקרון. למשל, לא כדאי למקם את המקרר קרוב מדי לקיר או בחלל צר הסוגר עליו לחלוטין סמוך לכל דופנותיו, היות ובמצב כזה חום הנאגר סמוך לדפנות מתפנה בצורה איטית יותר ועלול לגרום לחימום יתר של חלקי המקרר השונים. עיקרון שני קשור לכמות המצרכים שניתן למקם במקרר: מקררים בעלי נפח קטן יחסית לא כדאי למלא בכמות מצרכים גדולה, אלא עדיף להקפיד על פיזור אחיד פחות או יותר בכל נפח המקרר על מנת לאפשר זרימת אוויר וקור תקינים בין כל המוצרים. גם פתיחה וסגירה תכופים של דלת המקרר, או חוסר הקפדה על כך שדלת המקרר תהיה סגורה לחלוטין עלולים לגרום לאיבוד האפקטיביות של פעולת הקירור שלו

פעולות נוספות שיחסכו תיקון מקררים

כדאי לבדוק מדי פעם את תקינות הגומיות הנמצאות על דלת המקרר, תפקידן לשמור על איטום מקסימלי בין הסביבה החמה יחסית שמחוץ למקרר לבין הסביבה הקרה שבתוכו. במקרה של שחיקה או קרע בגומיות אלו, תידרש פעולה מאומצת יותר של כל מנגנוני הקירור על מנת לשמור על אותה רמת הטמפרטורה. את ניקוי המקרר יש לבצע בעזרת חומרי הניקוי המיועדים לכך, ולא בעזרת חומרים חזקים העלולים לפגוע בציפויים השונים ולגרום לתקלות שיידרשו תיקון מקררים.